Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej.
Rozumiem

Świętochłowice - Bliżej niż myślisz

AA

Prestiżowy miesiecznik nagrodził Metropolię

Metropolia Silesia znalazła się na szóstym miejscu wśród najatrakcyjniejszych pod względem inwestycyjnym regionów w Europie Wschodniej. Wyróżnienie przyznane przez prestiżowy miesięcznik fDi Financial Times odebrał podczas trwających w Cannes targów inwestycyjnych przewodniczący Górnośląskiego Związku Metropolitalnego Dawid Kostempski.

Magazyn w tegorocznym rankingu europejskich regionów, który powstał na podstawie analizy 468 lokalizacji, przyznał Metropolii Silesia wysokie 6. miejsce w klasyfikacji generalnej najlepszych regionów Europy Wschodniej. Tę samą wysoką pozycję GZM osiągnął w dziedzinie strategii przyciągania inwestorów. Liderem okazał się natomiast w kategorii efektywności kosztowej wśród dużych regionów europejskich.

- To nie tylko bardzo prestiżowe ale też niezwykle ważne wyróżnienie dla Górnośląskiego Związku Metropolitalnego. Świadczy jednoznacznie o tym, jak strategiczne miejsce pod względem inwestycyjnym zajmuje w Europie Metropolia Silesia – mówi przewodniczący GZM Dawid Kostempski.
Co ważne Metropolia Silesia zajęła pierwsze miejsce w nie mniej prestiżowej kategorii efektywności kosztowej wśród dużych regionów europejskich.  
 „Europejskie miasta i regiony przyszłości 2014/15” to publikacja FDI Intelligence, zespołu analitycznego należącego do Financial Times. Raport wyróżnia najlepsze miejsca w Europie dla bezpośrednich inwestycji zagranicznych w sześciu kategoriach, m.in. efektywności kosztowej, środowiska przyjaznego biznesowi oraz strategii przyciągania inwestycji zagranicznych.

Warto przypomnieć, że Targi w Cannes, obok monachijskich Expo Real, są jedną z największych organizowanych w Europie. W tym roku to wydarzenie gromadzi blisko 20 tysięcy osób z całego świata. Bierze w niej udział około 5 tysięcy inwestorów i ponad 2 tysiące wystawców z 80 krajów.

Swoje propozycje dla inwestorów prezentują w Cannes m.in. Metropolia Silesia i Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego. GZM, podobnie jak miało to miejsce w latach poprzednich, przedstawia zintegrowaną ofertę inwestycyjną wszystkich miast członkowskich. Każda zawiera krótki opis, typ inwestycji, określa powierzchnię nieruchomości, uwagi, dostępną infrastrukturę techniczną, a nawet dostępność komunikacyjną. Oferta inwestycyjna Metropolii „Silesia” została przygotowana w siedmiu językach: angielskim, niemieckim, rosyjskim, francuskim, hiszpańskim, chińskim i arabskim.