Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej.
Rozumiem

Świętochłowice - Bliżej niż myślisz

AA

Ponad pół miliona z Unii na promocję

Świętochłowice otrzymały środki unijne w wysokości ponad 504 tys. zł na promocję inwestycyjną. Prawie 90 tys. złotych stanowić będzie wkład własny. Całkowity koszt projektu wyniesie 593 380 tys. złotych. – W 2012 roku środki te przeznaczone będą na kampanię promocyjną terenów inwestycyjnych miasta - mówił prezydent Świętochłowic, podczas zorganizowanej w Urzędzie Miejskim konferencji prasowej. – Nasze działania korespondować będą z tymi, które podejmować będzie Górnośląski Związek Metropolitalny, który również w tym samym konkursie pozyskał środki w wysokości ponad 800 tys. złotych– podkreślał prezydent.

Reklama terenów inwestycyjnych Świętochłowic pojawi się m.in.  na lotniskach, w internecie, w ambasadach. Dla potencjalnych inwestorów organizowane będą „Study Tours” czyli tzw. biznesowe spotkania. Przygotowane zostaną też profesjonalne spoty telewizyjne, które pokażą tkwiący w naszym mieście potencjał inwestycyjny. Wydane zostaną również foldery promocyjne, które przetłumaczone zostaną na języki obce. Znajdą się one m.in. na przyszłorocznych międzynarodowych targach w Cannes, Wiedniu i Monachium. - W grudniu planuję powołać radę gospodarczą, która składać się będzie ze świętochłowickich przedsiębiorców – zapewnił prezydent.  W ostatnim czasie złożony został wniosek  do Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej o rozszerzenie jej na tereny wskazane w mieście.  Powstaje też strefa aktywności gospodarczej dla  małych i średnich przedsiębiorstw. - Trudne zadania przed nami, wymagają dużego zaangażowania osób, dlatego tworzone będą zespoły robocze – podkreślał. Zadania te koordynować będzie pełnomocnik prezydenta ds. rozwoju gospodarczego, którym został Mirosław Adamski, naczelnik Wydziału Finansowego UM.