Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej.
Rozumiem

Świętochłowice - Bliżej niż myślisz

AA

Pełnia Kultury na Dworcu Centralnym

Zarówno mieszkańcy metropolii, jak i instytucje kultury w pełni korzystają z portalu www.pelniakultury.pl. Uruchomiony na przełomie sierpnia i września portal już po miesiącu działalności miał prawie 25 tysięcy użytkowników. Dla wielu osób staje się on źródłem informacji o weekendowych imprezach kulturalnych. Od kilku dni portal jest promowany na Dworcu Centralnym PKP w Warszawie.

- Pierwsze tygodnie działalności portalu pokazują, że jest on potrzebny, że z powodzeniem spełnia swoją rolę – podkreśla przewodniczący Górnośląskiego Związku Metropolitalnego, Dawid Kostempski. Tylko w ciągu pierwszych 3 dni portal odwiedziło około 3 tysięcy tzw. „unikalnych użytkowników” /3 tysiące wejść z indywidualnych adresów IP/. Portal w tych dniach był wyświetlony prawie 40 tysięcy razy. Średnio na pojedynczej stronie lub podstronie portalu internauci spędzili 8 minut. Po miesiącu, pod koniec września, portal miał już prawie 25 tysięcy użytkowników. – Jestem przekonany, że z każdym tygodniem liczba użytkowników portalu będzie rosła – uważa Dawid Kostempski.

                     

Najchętniej i najczęściej odwiedzane są podstrony portalu poświęcone imprezom kulturalnym organizowanym na terenie 14 miast Metropolii „Silesia”. Widać to wyraźnie przed weekendem. We czwartki i w piątki ruch na portalu www.pelniakultury.pl zdecydowanie wzrasta. Internauci szukają informacji, gdzie i jak miło spędzić w weekend wolny czas. Drugie miejsce wśród najchętniej oglądanych podstron zajmują relacje z organizowanej od początku października I Metropolitalnej Gry Miejskiej. Zmagania drużyn, poszukujących od dwóch tygodni ROBA śledzi średnio 2 tysiące osób.

Już wkrótce zainteresowanie portalem może być jeszcze większe. Od kilku dni jest on reklamowany na Dworcu Centralnym PKP w Warszawie. W głównej hali dworca wiszą banery informujące, w języku polskim i angielskim, o portalu kulturalnym Metropolii „Silesia”. – Kampania skierowana jest do wszystkich, którzy ze stolicy wybierają się na Śląsk. Liczymy na to, że już w pociągu znajdą portal w sieci i zapoznają się z pełną ofertą kulturalną Metropolii „Silesia” – podkreśla prezydent Kostempski. Kampania na Dworcu Centralnym ma trwać do końca października. Szacowana liczba osób, które będą miały kontakt z reklamą portalu www.pelniakultury.pl to około 730 tysięcy podróżnych i ponad 2 mln osób przechodzących przez dworzec.

Portal www.pelniakultury.pl ma prezentować pełną ofertę kulturalną Metropolii „Silesia”. Zarówno mieszkańcy aglomeracji, jak również osoby przebywające na jej terenie, mogą znaleźć na portalu informacje nie tylko o dużych imprezach organizowanych przez znane ośrodki i instytucje kulturalne, ale również przez niezależne stowarzyszenia i organizacje. Wcześniej takich informacji trzeba było szukać na wielu stronach internetowych. Portal jest tak skonstruowany, że każdy organizator imprezy kulturalnej może sam o niej poinformować szerokie grono odbiorców. Wystarczy tylko zarejestrować się na ww. stronie i umieścić odpowiednią informację ze zdjęciem lub plakatem. Po akceptacji redakcji jest on publikowany.

Portal zawiera wykaz ponad 370 placówek kulturalnych działających na terenie Metropolii „Silesia”. Od początku września na www.pelniakultury.pl pojawiło się ponad 200 informacji o różnego rodzaju wydarzeniach kulturalnych organizowanych na terenie 14 miast. Redakcja portalu zamieściła dotąd 17 relacji z imprez oraz ponad 50 newsów.

Użytkownicy portalu mają również możliwość wymiany poglądów i opinii na temat imprez, w których uczestniczyli. Można na przykład zamieścić recenzję spektaklu lub koncertu, który się nam podobał lub nie. Jednak na razie internauci rzadko korzystają z tego narzędzia.