Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej.
Rozumiem

Świętochłowice - Bliżej niż myślisz

AA

Wydział Geodezji i Kartografii

Naczelnik Dariusz Jędrusik
pokój 208
Tel. 32 3491-924/921/925
gk@swietochlowice.pl

Pełni również funkcję Miejskiego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej (MODGiK)
pokój 211,
Tel. 32 3491-921.

Do podstawowego zakresu działania Wydziału Geodezji i Kartografii należy prowadzenie spraw
w zakresie ewidencji gruntów i budynków, geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu, prowadzenie  i aktualizacja numerycznej mapy zasadniczej, w tym w szczególności:

  1. Prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, kontrola opracowań przyjmowanych do zasobu oraz udostępnianie tego zasobu zainteresowanym jednostkom oraz osobom prawnym i fizycznym.
  2. Prowadzenie baz danych ewidencji gruntów i budynków.
  3. Przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie zbioru map i tabel taksacyjnych.
  4. Prowadzenie operatu gleboznawczej klasyfikacji gruntów.
  5. Prowadzenie geodezyjnej ewidencji uzbrojenia terenu.
  6. Przyjmowanie i ewidencjonowanie zgłoszeń geodezyjnych i kartograficznych.
  7. Przygotowywanie materiałów potrzebnych do wykonywania prac geodezyjnych i kartograficznych.
  8. Kontrola operatów technicznych przyjmowanych do zasobu pod względem ich jakości, zgodności z obowiązującymi instrukcjami i warunkami technicznymi.
  9. Sporządzanie kopii mapy zasadniczej oraz innych dokumentów z zasobu w celu ich sprzedaży.
  10. Wykonywanie wyrysów i wypisów z operatu ewidencji gruntów i budynków.
  11. Koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu.
  12. Zakładanie i aktualizacja mapy zasadniczej.
  13. Zakładanie osnów szczegółowych.
  14. Ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych.
  15. Prowadzenie powiatowych baz danych wchodzących w skład krajowego systemu informacji o terenie.
  16. Udział w realizacji projektu Zintegrowanego Systemu Katastralnego.
  17. Wdrożenie systemu informatycznego Integrującej Platformy Elektronicznej.
  18. Udostępnianie danych dla potrzeb krajowego systemu ewidencji gospodarstw rolnych i zwierząt gospodarskich.
  19. Prowadzenie postępowań w sprawach dotyczących podziałów nieruchomości, wszczętych na wniosek osób fizycznych oraz prawnych, w tym Miasta Świętochłowice i Skarbu Państwa oraz przygotowywanie decyzji administracyjnych.
  20. Prowadzenie spraw dotyczących scalania i podziałów nieruchomości zgodnie z ustawą o gospodarce nieruchomościami.
  21. Prowadzenie spraw dotyczących scalania i wymiany gruntów, wynikających z ustawy o scalaniu i wymianie gruntów.
  22. Prowadzenie spraw dotyczących rozgraniczeń nieruchomości.
  23. Nadawanie numerów porządkowych nieruchomościom.
  24. Prowadzenie ewidencji miejscowości, ulic i adresów.
  25. Sporządzanie wniosków i zawiadomień dotyczących wpisów w księgach wieczystych w części obejmującej dział I.
  26. Współdziałanie w tworzeniu i prowadzeniu Systemu Informacji Przestrzennej w oparciu o zasób geodezyjno-kartograficzny.
  27. Dysponowanie środkami Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym.