Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej.
Rozumiem

Świętochłowice - Bliżej niż myślisz

AA

Budują perony – nie będą jeździły tramwaje

Od poniedziałku (6 maja) na okres 3 tygodni zawieszone zostaje funkcjonowanie linii tramwajowych nr 7 i 17. W tym czasie zostaną wybudowane nowe perony na dwóch przystankach w Piaśnikach.

Zarząd Transportu Metropolitalnego informuje, że od poniedziałku 6.05.2019 r. do poniedziałku 27.05.2019 r. (włącznie), nastąpi całkowite wyłączenie funkcjonowania komunikacji tramwajowej w ciągu ul. Bytomskiej w Świętochłowicach (odcinek od skrzyżowania z ul. Krasickiego do skrzyżowania ul. Bytomskiej z ul. Chorzowską w dzielnicy Paśniki) w związku z modernizacją torowiska.

Tym samym wprowadzone zostaną czasowe zmiany w funkcjonowaniu komunikacji tramwajowej:

  • Linia tramwajowa T7 kursować będzie w relacji: Katowice Zawodzie Zajezdnia – Chorzów Batory Zajezdnia - Chorzów Rynek
  • Uruchomiona zostanie tymczasowa linia tramwajowa nr 47 kursująca w relacji: Ruda Śląska Chebzie Pętla – Lipiny – Chropaczów – Łagiewniki Targowisko – Bytom Plac Sikorskiego – Bytom Szkoła Medyczna (w zamian za linie tramwajowe nr: 17, 7 i 46),
  • Linie tramwajowe nr: 17, 40 i 46 – zostaną zawieszone w kursowaniu.

Na trasie Chorzów Batory Zajezdnia – Świętochłowice – Bytom Łagiewniki Targowisko, uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza T-7, kursująca z częstotliwością co 15 minut. Przystanek „Łagiewniki Targowisko” obsługiwany będzie w tymczasowej lokalizacji na ul. Świętego Piotra.

W tym czasie wykonawca ma zrealizować prace torowe na odcinku od tymczasowej mijanki przed przystankiem Piaśniki Skrzyżowanie do połączenia torowego z odcinkiem zmodernizowanym w ramach poprzedniego projektu inwestycyjnego na skrzyżowaniu ul. Bytomskiej z ul. Chorzowską oraz zlikwidować mijankę w rejonie skrzyżowania z ul. Krasickiego.

Zostaną w tym czasie również przebudowane perony na przystankach Piaśniki Skrzyżowanie i Piaśniki Osiedle Skałka oraz przebudowana sieć trakcyjna, mocując ją na nowych słupach. Te prace mają się zakończyć do 26 maja, tak by od 27 maja tramwaje mogły wrócić do kursowania w pełnym zakresie po dwóch nowych torach z obsługą pasażerów na nowych peronach przystankowych.

Po 27 maja wykonawca powinien prowadzić prace w zakresie demontażu starych słupów trakcyjnych (o ile nie uda mu się tego zrobić podczas zawieszenia ruchu) oraz przeprowadzić roboty wykończeniowe i porządkowe. Tramwaje Śląskie liczą, że przed wakacjami nastąpi odbiór prac.

Źródło zdjęcia: www.tram-silesia.pl